Jak zacząć trenować Street Workout?

Początki w każdym sporcie mogą sprawiać niezwykłe problemy, tym bardziej z tego powodu, iż początkujący często nie wiedzą, jak zacząć, jak rozplanować trening. Brakuje im systematyczności, wyrobienia sobie pewnych nawyków. To może nastręczać pewnych problemów. Aby zatem zacząć trenować Street Workout, ważne jest merytoryczne przygotowanie. Co więc jest potrzebne?

Przede wszystkim plan działania

street workoutNa samym początku swojej przygody ze sportem, którym jest Street Workout, ważne jest przygotowanie odpowiedniego planu działania. Często bowiem można spotkać się z widokiem osób, które zrobią jakąś pompkę. Po czym siadają na ławce i sięgają po telefon. Na tym kończy się ich cały trening. Trzeba więc porządnie zastanowić się, jakie cele pragnie się osiągnąć i na tej podstawie stworzyć swój plan treningowy, by cały czas przeznaczony na ćwiczenia został owocnie wykorzystany.

Jak rozpocząć swój trening?

Najpierw trzeba zadać sobie podstawowe pytanie o to, jakie przygotowanie ma się do ćwiczeń. Wszystko więc zależy o tego, czy wcześniej uprawiało się jakiś sport, który mógłby przynieść wiele korzyści w postaci wzmocnionych mięśni.

Właśnie wzmocnione mięśnie odgrywają tutaj znaczącą rolę. Jeśli do tego czasu prowadziło się raczej mało aktywny, a bardziej siedzący tryb życia, powinno się rozpocząć treningi od łatwiejszych ćwiczeń, takich jak pompki, czy podciąganie ze stopami na podłodze. Właśnie takie ćwiczenia są na początku niezbędne do tego, by wzmocnić swój organizmu przygotować się do znacznie większego wysiłku i bardziej skomplikowanych ćwiczeń. Warto także pomyśleć o tym, by na początku wzmocnić swoje mięśnie brzucha oraz pleców.

ZOBACZ jak przygotować się do maratonu

Trzeba także pomyśleć o tak zwanej bazie „base”. Należy tutaj zadbać o izometrię ciała. W tym celu wykonuje się pompki, podciągnięcia, a także chwyty na podciągnięciach.

Ważna rzecz – rozgrzewka

Przed każdym ważnym treningiem należy przeprowadzić odpowiednią rozgrzewkę. Ważne jest tutaj odpowiednie przygotowanie barków i stawów łokciowych. W ćwiczeniach typu Street Workout pracuje się głównie z wykorzystaniem kończyn górnych, dlatego by uniknąć jakichkolwiek urazów, konieczne jest przeprowadzenie prawidłowej rozgrzewki.

Właściwy trening

Istnieją dwie możliwości ustalenia swojego planu treningowego. Można albo wykonywać ćwiczenia jednocześnie zwiększając każdą serię o jedno powtórzenie w przypadku np. podciągania, a w kwestii pompek o dwa powtórzenia, czyli tworząc tak zwaną piramidkę. Można także wykonać ustaloną liczbę serii w jednej określonej liczbie powtórzeń. Ta druga opcja jest szczególnie polecana osobom, którym na samym początku trening sprawia spore trudności.

jak trenować street workout

Bardzo wiele osób ma także problemy z ćwiczeniem, którym jest podciąganie. W takiej sytuacji warto skorzystać z pomocy drugiej osoby. Pomaga ona wykonać podciągnięcie przez asekurację, jednak ruch z powrotem wykonuje się już całkowicie samodzielnie.

Dalszy etap treningu – rozbudowa masy mięśniowej

Po jakimś czasie możesz dojść do wniosku, że jest to najlepszy moment na rozpoczęcie rozbudowy swojej masy mięśniowej. W tym celu będzie konieczne skorzystanie z dodatkowego obciążenia. Osoby ćwiczące Street Workout bardzo często wykorzystują wtedy kamizelki obciążeniowe lub stosują tak zwane ciężary na pasach. Stosując pierwsze wspomniane rozwiązanie uzyskuje się równomierne rozłożenie ciężaru.

ZOBACZ suplementy na masę

Dieta – zacznij od niej już na samym początku

Dieta ma bardzo duże znaczenie w każdym sporcie, również w Street Workout. Ważne jest, aby ograniczy jedzenie typu fast food, a także słodycze. Należy pamiętać, że właśnie od diety będzie zależało nasze samopoczucie, jak i regeneracja po wykonanym treningu.

Jak zacząć trenować Street Workout?
Zagłosuj na ten post!

Redakcja Autor

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *