Jak znaleźć pracę?

Znalezienie pracy nigdy nie było prostym zadaniem. Wiele osób potrafi szukać latami, a wciąż nie odnosi to żadnego efektu i skutku. Wtedy zastanawiamy się, co tak właściwie jest powodem tego stanu? Czy chodzi o nas, czy o pracodawcę? Z pewnością wina leży po obu stronach, niemniej jednak na tą drugą nie mamy zbyt dużego wpływu. Możemy jedynie sami zrobić coś w tym kierunku, by nastawienie ogłoszeniodawcy było do nas pozytywne. Jak przygotować się zatem do tego ważnego kroku, którym są starania o pracę?

Krok nr 1 – CV

CVCV to podstawa. Jeśli dokument ten nie będzie skuteczny, a także swoją wizualizacją nie będzie przyciągał uwagi odbiorcy, wtedy prawdopodobnie trafi do kosza. A bez CV nie dojdzie również do ostatecznego spotkania twarzą w twarz ze zleceniodawcą. Jak zatem przygotować ten dokument? Pierwsza sprawa to oczywiście przejrzystość treści. Nie można pozwolić sobie na pisanie drobnym druczkiem. Czy przyciąga Cię kartka papieru dosłownie „zalana” treścią? Z pewnością zniechęca całkowicie. Tak również odczuwa pracodawca, który prócz wyboru nowego pracownika ma jeszcze wiele innych spraw na głowie związanych z biznesem. Warto będzie zatem rozmieścić treść przejrzyście, posłużyć się różną wielkością czcionek, pogrubieniem tekstu, a także wypunktowaniami i podkreśleniami. Trzeba także pamiętać o formie, czyli umieszczeniu zdjęcia w prawym górnym rogu. Następnie po lewej stronie powinny znajdować się dane osobowe. Kolejne punkty to Wykształcenie, doświadczenie, zainteresowania.

Krok 2 – Cele zawodowe

Nie można wysyłać dokumentów aplikacyjnych, gdzie popadnie. Trzeba najpierw zastanowić się, co tak naprawdę pragnie robić się w życiu. Warto zatem ustalić sobie pewne cele i małymi krokami dążyć do ich zrealizowania. Pod tym kątem trzeba także przygotowywać się do rozmowy z przyszłym pracodawcą. Czytając rożne ogłoszenia zawsze należy zwrócić uwagę na punkt odnośnie wymagań. W tym miejscu widać, co w danej pracy jest potrzebne. Jeśli jest to język obcy, warto zapisać się na taki kurs. Jeżeli jest to upoważnienie do prowadzenia wózków widłowych, można pomyśleć o szkoleniu w tym kierunku. Ważne, by szukać dla siebie pracy, która będzie dawała nam satysfakcję. W przeciwnym razie szybko wypalimy się i porzucimy dotychczasowe zajęcie.

ZOBACZ jak być dobrym szefem

Krok 3 – Ogłoszenia

Odpowiednich ogłoszeń można poszukać w wielu miejscach. Pierwszym z nich jest oczywiście prasa. Niekiedy gazety tworzą obszerne rubryki z ogłoszeniami pracodawców z całego kraju, a nawet z zagranicy.

Druga opcja to ogłoszenia w Internecie. Tutaj można posłużyć się ofertami z licznych serwisów, których głównym zadaniem jet właśnie przekaz treści związanej z poszukiwanymi pracownikami.

Warto ponadto zapisać się do Urzędu Pracy. Chociaż krąży powszechne przekonanie, że w tym urzędzie nie można znaleźć ciekawej oferty, to jednak wiele osób tylko w ten sposób poszukuje pracowników.

Krok 4 – Działanie

Praca sama się nie znajdzie. Jeżeli będziemy siedzieć w domu z założonymi rękoma, to z pewnością nic nie da. Dokumenty aplikacyjne trzeba przesyłać systematycznie, a oferty pracy przeglądać regularnie. Tylko wtedy wzrasta prawdopodobieństwo znalezienia pracy i otrzymania zaproszenia na rozmowę kwalifikacyjną.

Jak znaleźć pracę?
Zagłosuj na ten post!

Redakcja Autor

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *