Sposoby na chrapanie

Jeżeli chrapiesz, to na pewno jesteś tu z polecenia swojej drugiej połówki, bo skończyła się jej cierpliwość. Prawdopodobnie, ale to nieważne! Chrapanie jest uciążliwe dla osób, które słuchają tego każdej nocy. Finalnie są niewyspane, a osoby chrapiące wstają jak nowo narodzone. Chrapanie dotyka prawie 50% Polaków, ale tylko mała część próbuje się tego pozbyć. A szkoda, ponieważ chrapanie jest przyczyną zmęczenia czy niewyspania – nawet po bardzo długim śnie.

Zobacz nasze sposoby na chrapanie, by w końcu wyeliminować ten problem na dobre. Przedstawiamy naprawdę różne sposoby, bardziej i mniej skuteczne, tanie oraz te droższe. Na pewno uda Ci się coś wybrać spośród naszej listy.

Zmiana pozycji snu

…ale tylko wtedy gdy śpimy na wznak. Kiedy leżymy na plecach chrapanie się pogłębia przez język, który opada do dołu, co powoduje, że automatycznie otwieramy usta, zwęża się kanał nosogardła oraz cieśni gardła i… chrapiemy.

Wybór odpowiedniej poduszki

poduszkaPomaga ona w ograniczeniu chrapania oraz w zniwelowaniu zaburzeń związanych ze snem. Dobór poduszki to wcale nie żart, ponieważ odpowiednie podparcie głowy, szyi oraz kręgosłupa ma wpływ na poziom regeneracji organizmu. Powinniśmy spać z płaską poduszką bez żadnych wysokich podparć. Przy zbyt wysokim ułożeniu drogi oddechowe zwężają się.

Walka z infekcjami

Jeśli chrapanie nie pojawia się często, to może być spowodowane infekcjami. Jeśli cierpisz na zapalenie zatok, katar czy powiększone migdałki, to warto jak najszybciej to zwalczyć, ponieważ zmusza nas do oddychania przez usta.

Jeśli masz nadwagę przejdź na dietę

dietaNie da się ukryć, że osoby otyłe chrapią częściej i zdecydowanie głośniej więc może warto sprawdzić co jemy i jaki rodzaj aktywności fizycznej uprawiamy (o ile uprawiamy). Aktywność fizyczna nie tylko pomoże uporać się z nadwagą, ale także poprawi samopoczucie czy siłę! Natomiast szyja straci trochę zbędnej tkanki tłuszczowej, co zmniejszy nacisk na drogi oddechowe.

Stwórz odpowiednie warunki do spania

Mało kto wie, ale odpowiednia temperatura czy wilgotność powietrzna mają wpływ na poziom naszego snu. Najbardziej optymalna temperatura waha się w granicach 18-21 stopni, natomiast optymalna wilgotność powietrza w 40-60 procent. Dzięki takiemu przygotowaniu zapobiegamy wysuszeniu błony śluzowej, która w głównej mierze często odpowiada za chrapanie.

Skończ z używkami

proszę nie palićPo pierwsze – nikotyna powoduje zaleganie śliny w krtani i tchawicy, do tego podrażnia gardło i powoduje obrzęk śluzówki. Finalnie wydobywanie się powietrza z płuc jest o wiele trudniejsze. Alkohol też może powodować chrapanie! Dzieje się tak za sprawą wiotczenia mięśni języka i gardła. Warto do dwóch godzin przed snem niczego nie pić.

Sprawdź środki na chrapanie

Na polskim rynku dostępnych jest wiele sprawdzonych środków na chrapanie bez recepty. Wystarczy kupić, użyć i cieszyć się lepszym snem. My możemy polecić suplement diety Snoran Plus, który składa się wyłącznie z naturalnych składników, przez co nie musisz martwić o skutki uboczne. Nie dość, że środek ten redukuje chrapanie, to w dodatku usprawnia oddychanie oraz zapewnia głęboki o odprężający sen. Jedno opakowanie starcza na cały miesiąc stosowania. Jest to bardzo opłacalna forma pozbycia się chrapania.

sposoby na chrapanie

Sprawdź Snoran Plus Teraz!   

Domowe sposoby na chrapanie

  • Oliwa z oliwek – Przed pójściem spać przyjmij jedną łyżeczkę oliwy. Działa ona relaksująco na drogi oddechowo, co znacznie ułatwia oddychanie,
  • Herbata eukaliptusowa – Taka herbata posiada właściwości antyseptyczne i przeciwzapalne. Dodatkowo spisuje się dobrze jako środek przeciwbólowy. Polecana jest „zakatarzonym” osobom, ponieważ bardzo dobrze działa na zatkany nos,
  • Rumianek – bardzo dobrze rozluźnia mięśnie oraz działa uspokajająco. Przed pójściem spać warto wypić jedną filiżankę,
  • Kardamon – świetnie łagodzi podrażnienia gardła. Przed snem warto wypić herbatę ziołową z dodatkiem tej przyprawy (wystarczy pół łyżeczki),
  • Waleriana – ziele to jest najczęściej wykorzystywane przeciwko bezsenności. To naturalny środek uspokajający. Napar z waleriany łagodzi układ oddechowy i pokarmowy, co może wyeliminować chrapanie.

Nie bądź żyła! Skomentuj ;)

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *