Kilka rad dla początkujących na siłowni

Siłownia nie może być traktowana jako miejsce chwilowej rozgrzewki. Niestety to się nie sprawdza, ponieważ sprzęt stosowany na siłowni wymaga większego, aniżeli tylko chwilowego, zaangażowania. Tutaj nie można przyjść nieprzygotowanym, i nie chodzi tutaj wyłącznie o kwestie stroju, czy butelki odpowiedniego napoju, ale także o wiedzę.

Pośpiech źle wróży

Dlaczego? Ponieważ większość osób idących na siłownię wyobraża sobie, iż efekty osiągnie bardzo szybko i będzie się nimi cieszyć przez długie lata. Niestety praktyka pokazuje całkiem inne oblicze. Przede wszystkim pośpiech sprawia, że ćwiczenia nie zostaną wykonane odpowiednio. Co więcej, często dochodzi także do licznych kontuzji spowodowanym pośpiechem. Pragnienie osiągnięcia najlepszych rezultatów jak najszybciej przyczynia się także do tego, że wielu młodych zapaleńców rezygnuje z siłowni w przeciągu miesiąca, może dwóch. Nie osiągają oni także żadnych rezultatów, ponieważ z powodu pośpiechu nie uczą się prawidłowej techniki wykonywanych ćwiczeń.

ZOBACZ Najlepsze suplementy na masę

Ustalanie celów

Przed jakimkolwiek przystąpieniem do ćwiczeń należy także porządnie zastanowić się, jakie właściwie efekty pragnie się osiągnąć. Pod kątem tychże celów można wtedy odpowiednio zaplanować plan swojego działania, ustalić odpowiednie ćwiczenia oraz liczbę ich powtórzeń. Jeżeli przychodzi się na siłownię bez sprecyzowanego planu, właściwie nie wiadomo, za co się zabrać. Wtedy czas nie zostaje w pełni wykorzystany, a stracony.

Rozgrzewka

Jeżeli ma się już wizję swoich ćwiczeń, a także ustalony plan, po przyjściu na siłownię ważne jest rozpoczęcie ćwiczeń odpowiednią rozgrzewką. Prawidłowo przeprowadzona powinna trwać minimum 30 minut. Wydaje się, że to długo, jednak przy ćwiczeniach siłowych odpowiednie rozgrzanie mięśni jest bardzo ważne dla zapewnienia sobie ich najlepszego funkcjonowania bez jakichkolwiek kontuzji.

Regeneracja po treningu

Nieodosobnionym zjawiskiem jest, kiedy młodzi początkujący pragną jak najszybciej uzyskać wysokie efekty swoich ćwiczeń i nie robią w treningach żadnej przerwy. Ćwiczą przez cały tydzień, bardzo intensywnie, a ich organizm nie ma czasu na regenerację. Nie zdają sobie sprawy, jak odpoczynek jest ważny dla mięśni. Otóż regeneracja pozwala im na nabranie sił, a także na wzrost masy. Regeneracja powinna trwać minimum 48 godzin. Jest to najbardziej optymalny czas na jej przeprowadzenie chociaż wydaje się bezczynny, to tak naprawdę przynosi wymierne korzyści.

ZOBACZ Mass Extreme: Najlepsze tabletki na budowanie masy mięśniowej

Wyprawka na treningach, czyli obowiązkowy ekwipunek

butelka wodyCo warto ze sobą zabrać? Przede wszystkim wodę. Bez nie jakiekolwiek ćwiczenia nie mają sensu, ponieważ organizm potrzebuje nawodnienia, a stosowanie podręcznych zamienników w formie słodzonych napoi gazowanych nie będzie korzystne ani dla całego treningu, ani dla Twojego zdrowia.

białe ręcznikiNależy także zabrać ze sobą dwa ręczniki. Jeden ze względów oczywistych, czyli pod prysznic. Drugi natomiast na niektórych siłowniach jest wymagany jako podkład na ławeczki i inne maszyny. Chodzi tutaj o względy higieniczne.

buty na siłownięUbranie i buty to kolejny punkt wyprawki. Po wykonanym treningu będziesz bowiem potrzebował rzeczy na zmianę, by nie wychodzić w przepoconych ubraniach i w stroju przeznaczonym na siłownię.

żel pod prysznicWarto także zabrać ze sobą własny żel pod prysznic. Mimo iż na większości siłowni są one dostępne pod prysznicami, nie wiadomo jednak, co tak naprawdę znajduje się w takich pojemnikach. W takim przypadku najlepiej skorzystać z w 100% skutecznego rozwiązania, czyli swojego sprawdzonego żelu.

Zapisywanie osiągniętych przez siebie wyników

notatnikJest to ważne nie tylko dla zwiększenia swojej motywacji, ale także w celu sprawdzenia skuteczności ustalonego indywidualnego planu treningowego. Czasem bywa tak, że wyniki nie są adekwatne do planu ćwiczeń, dlatego przydaje się to w stworzeniu nowej rozpiski, zwiększenia lub zmniejszenia liczby powtórzeń itp. Notes z wynikami pełni więc wiele funkcji, dzięki czemu każdy kolejny trening przełoży się na wymierne efekty.

Redakcja Author

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *